Kjekt verktøy: Siter diskusjoner fra Twitter

En bloggpost fra Paul Bradshaw gjorde meg oppmerksom på verktøyet quoteurl. Det lar deg sette sammen diskusjoner eller samtaler fra Twitter til en siterbar enhet.

Testet det på Ordlysten (min egen blogg) i kveld. Jeg synes det funker fint:

tellefart Du kan sette sammen sitater fra flere forskjellige brukere i samme samtale. Uten å være innlogget/registrert (det holder med en Google-konto) kan du se fire tvitringer. Hvis du registrerer deg, får du ti tvitringer.

Å få enda flere inn i samme visning skal visstnok bli mulig hvis man betaler for det, uten at jeg har prøvd det.

Du trenger den enkelte tvitringens URL (det får du hvis du trykker «view tweet» på search.twitter.com). Denne kan du enten lime inn i et søkefelt, eller klikke og dra fra en egen søkeside. Lett å bruke. Og dermed sitter du med en egen url for adressen som du kan bruke som en lenke.

Sikkert et kjekt verktøy for den som har behov for å sitere én bestemt diskusjon i kaoset på Twitter, så jeg tenkte å nevne det her.