NONA: nettverket for oss som jobber med nettmedier

NONA-møte 11. juni: Statlig kommunikasjonspolitikk 2.0?

Posted on: 07.06.09

Det siste NONA-møtet før sommerferien blir torsdag 11.juni, kl 18:00 på Peppes Pizza i Stortingsgata, Oslo.

Høringsfristen for en ny statlig kommunikasjonspolitikk går ut 1. juli, og 11. juni avholder Direktoratet for Forvaltning og IKT (Difi) en konferanse på Litteraturhuset om hvordan en ny statlig kommunikasjonspolitikk bør se ut (på dagtid). Konferansen skal streames og undertegnede kommer til å kjøre Coveritlive underveis. Siden denne tematikken er i vinden om dagen, tenkte vi det var et interessant tema for det siste NONA-møtet før sommerferien.

Jeg oppsummere kort debatten fra Litteraturhuset og Pål Hivand vil innlede kort om BÆRUMBeta og Fornyings- og administrasjonsdepartementets «kommunikasjon 2.0» forsøk. Som vanlig vil dette være et uformelt møte med fokus på åpen diskusjon, og det vil være anledning til å kjøpe mat og drikke. Dette er et åpent møte, men pga plasshensyn er jeg nødt til å vite hvem som kommer på forhånd (send en DM til @netthoder eller @kristinelowe, eller mail til netthoder@gmail.com)

Jeg er fullstendig klar over at det blir litt kort frist på dette arrangementet, det skyldes at vi fikk det på plass helt på tampen av uka som var (og diverse datatrøbbel). Vi jobber også med en del spennende debatter og møter etter sommerferien som vil varsles god tid i forveien, blant annet ser det ut som om årsmøtekonferansen vår blir helgen 18. – 20. September (og vi får mange spennende foredragsholdere på programmet).

Les også: 20 bud om Regjering 2.0 og 10 råd fra Obama om åpen kommunikasjon

5 kommentar to "NONA-møte 11. juni: Statlig kommunikasjonspolitikk 2.0?"

Er det bare meg som synes at slike møter innad i organisasjonen også burde streames / twitres / covres på en eller annen måte, slik at medlemmer fra andre steder enn Oslo også kunne fått «deltatt» på en måte?

Skjønner jo at det kan være vanskelig å få til fra Peppes, da🙂

Ja, jeg er helt enig. Vi har diskutert muligheten for å streame møtene fra begynnelsen av, og Coveritlive er jo også en god måte å gjøre møtene mer tilgjengelig på.

Å streame m Qik og kjøre CIL er jo en god og enkel måte å løse det på, vi kjørte CIL for nettdebatten vi hadde hos Aftenposten i april, men jeg har ikke utstyr til å ‘Qikke’ møtene akkurat nå. Jeg er overlykkelig hvis andre har lyst til å gjøre det, men min Sony Ericsson 850 kollapset i helgen – det må være en konspirasjon det der, siden den splitter nye Lenovoen jeg kjøpte fredag heller ikke funker som den skal ennå;-)

Årsmøtekonferansen vår skal definitivt streames og det som er, jeg jobber med å få på plass permanente løsninger så vi alltid gjør møtene tilgjengelig via f.eks CIL og Qik, men litt usikker på hva jeg får til til torsdag. Seminaret vi hadde i Oktober i fjor ble både streamet, tvitret og liveblogget, så vi har alltid hatt live dekning av de litt større arrangementene våre, men må få på plass rutiner for å gjøre det på alle møtene våre. Hvis du velger Nettforumsmøter under Kategorier på høyre side av bloggen finner du også en del referater fra de tidligste møtene våre. Peppes er faktisk ikke så upraktisk som man skulle tro, bruker møterommene der og de har i allefall en kontakt;-) Tar gjerne mot tips til andre gode møtesteder dog…

Ok. Har ikke Peppes med møterom her i Bergen, det jeg vet i alle fall😀

Men ja, Peppes har vel ofte vært brukt i møtesammenheng i litt mindre organisasjoner, ettersom de som regel har mulighet for strøm og det faktisk finnes trådløst internet der.

Jeg ønsker meg «ordentlig» streaming også av «generelle» møter, som du sier, og ikke bare på de litt større happeningene. Men det går seg vel til det og🙂

[…] og ny kommunikasjonspolitikk 2009 juni 8 tags: kommunikasjonspolitikk, NONA by Pål Hivand Torsdag denne uken skal jeg presentere ideen bak BÆRUMbeta for medlemmene av  “The Norwegian Online News […]

Det ville vært veldig interessant om vi kunne limt inn CiL-koden fra Nona-møtet i dag på Budstikka.no, ettersom Pål Hivand skal presentere tankene bak Bærumbeta, som angår svært mange av våre lesere.

Legg igjen en kommentar

Lest i det siste

Add to Technorati Favorites
juni 2009
M T W T F S S
« May   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
